Kreontova Antigona

Autor: Miro Gavran
Glume: Zvonimir Zoričić, Dora Fišter
Režija: Georgij Paro
Scena: Aljoša Paro
Kostimi: Irena Sušac
Glazba: Branko Vodeničar
Oblikovanje svjetla: Damir Kruhak
Šminka: Zdenka Mihelj

Na svojoj trećoj premijernoj izvedbi Teatar Gavran je u suradnji s Gradskim kazalištem “Zorin dom” iz Karlovca okupio vrsnu kazališnu ekipu, predvođenu proslavljenim hrvatskim redateljem Georgijem Parom, iza kojega su brojne antologijske predstave (Aretej, Edward drugi, Zastaave, Šteta što je kurva, Kristofor Kolumbo, Mjera za mjeru, Ljubica…) kojima se potvrdio u zemlji i inozemstvu.

Uloga Kreonta povjerena je Zvonimiru Zoričiću, prvaku zagrebačkoga HNK-a, glumcu široka raspona koji je do sada izgradio impozantnu galeriju upečatljivih likova. U ulozi Antigone nastupa Dora Fišter, mlada glumica novoga senzibiliteta, za koju nije pretjerano reći da je velika nada hrvatskoga glumišta.

Kreontova Antigona svakako je jedna od najboljih drama Mire Gavrana. Do sada je prevedena na devet jezika, dosegla je broj od četrnaest premijera u četrnaest kazališta širom svijeta, počevši od Zagreba, Rotterdama, Maribora, Podgorice pa sve do Pariza, Budimpešte, Sofije, Celja… Uvrštena je u nekoliko važnih hrestomatija i redoviti je lektirni naslov na brojnim inozemnim sveučilištima. Podsjećamo da je praizvedba Kreontove Antigone bila daleke 1983. godine u Dramskome kazalištu “Gavella”, a petnaestom premijernom izvedbom tog naslova Teatar GAVRAN želi novim generacijama gledatelja u Hrvatskoj približiti ovu značajnu dramu.

Radnja Kreontove Antigone samo je prividno smještena u staru Grčku – slika svijeta koji je u njoj prikazan izravno korespondira sa suvremenim odnosom čovjeka i vlasti. Lukavi državnik Kreont uvlači mladu Antigonu u “predstavu” kojom će se osloboditi svojih najvećih neprijatelja. U toj “predstavi” Antigona se protiv svoje volje treba preobraziti u heroinu. Glumeći pobunu, Antigona se doista i pobuni, ali s neočekivanim posljedicama. Pred nama se u završnici drame događa sraz dviju osobnosti, sraz dvaju nepomirljivih svjetova, iza kojih se kriju i različiti pogledi na život. Intelektualna i intertekstualna igra Sofoklovim predloškom, egzistencijalno i političko propitivanje naše sadašnjosti, razotkrivanje krajnjih granica manipulacije, dinamičan dijalog i neočekivani obrati čine ovu dramu izrazito atraktivnom današnjim gledateljima.