
7. lipnja 2021. u nazočnosti uzvanika iz kulturnog i društvenog života, završio je 1. Zagrebački festival monodrame u organizaciji Teatra Gavran. Nagradu za najbolje glumačko ostvarenje osvojio je mladi glumac Eugen Stjepan Višić za monodramu “Ljubavno pismo ili ljubav koja se nije dogodila. Još.” u produkciji Akademije dramske umjetnosti.
O nagradi je odlučio tročlani žiri: Branka Cvitković, glumica, Dubravko Jelačić Bužimski, književnik i Vesna Muhoberac, profesorica, a nagradu su mu uručile ravnateljica festivala Maja Šegota i predsjednica žirija, profesorica Vesna Muhoberac.
Tročlani selektorski team kojeg su činile Dina Vukelić, dramaturginja, Andrea Divić, književna kritičarka, te Maja Šegota, ravnateljica festivala, od ukupno 29 zaprimljenih prijava odabrale su 6 monodrama u natjecateljski program, a pokazalo se da je u ovim teškim epidemiološkim vremenima monodrama glumcima postala iznimno važnim glumačkim izazovom.
Nakon dodjele nagrade Boris Svrtan je izveo kultnu monodramu “Moj Slučaj” prema tekstovima Vlade Gotovca koju je publika primila s oduševljenjem.
Fotografije pogledajte na linku.

Zlatna krila, Nagrada za najbolju glumačku interpretaciju na 1. Zagrebačkom festivalu monodrame
Treba je bit pacijent (strpljiv) i ugodit zlu bremenu, da se pak dobro brijeme uživa. Od dvadeset i devet prijavljenih i šest selektiranih predstava na 1. Zagrebačkom festivalu monodrame stručni žiri jednoglasno je izabrao prvoga laureata. Svojom posebno osmišljenom glumačkom kreacijom, nekonvencionalnim izvedbenim kodom, razrađenošću pokreta, gesta i mimike, raznovrsnošću jezičnih kodova, osjetilnom iznijansiranošću, dubokom emocijom u oku osvojio nas je glumac koji je na 1. Zagrebačkom festivalu monodrame pokretača, Teatra Gavran, pokazao izniman glumački i glazbeni talent, kazališno znanje, neposrednost u prenošenju misli, kreativnost i mizanscensku razrađenost u osvajanju scenskoga prostora, kao i balans između glasa, zvuka i tišine.
Nerudina, Prévertova, Tagorina, Bukowskijeva poezija, uz autorske tekstualne interpolacije, strastvenost interpretacije, glumčevu scensku ogoljenost stvorila je umjetnički luk od praznine do praznine, od praznoga mjesta u srcu do praznine sebe i sobe, pročišćenja sebe i čišćenja prostora moguće ljubavi, nadrealističkoga zamišljaja, ljubavne fantazije, fantastične i nedokučive ljubavi. Mladi glumac pokazao je kontrolu tijela, suptilan i nenametljiv odnos prema publici, uvlačenje gledatelja u fikcionalnost i dokumentarnost priče bez namještene interakcije, otklon od tradicionalnoga govorenja ljubavnih tekstura, glumstvenost bez poštapanja, kao i sposobnost relativizacije vremena od dana kada nije bilo vijesti do prostora čežnje, nesvjesnosti, melankolije, tuge, psihoze i konačnoga katarzičnoga odlaska iz praznine. Vrhunac je poetske predstave interpretacija pjesme Sretno ti bilo Elis Lovrić na labinjonskoj cakavici, jer: Najbolje se pati – u dijalektu.
Među vrsnim monodramatičarima i monodramatičarkama nagradu Zlatna krila koju je kreirao Dimitrije Popović za najbolju glumačku interpretaciju zasluženo dobiva Eugen Stjepan Višić, glumac u monodrami Ljubavno pismo ili ljubav koja se nije dogodila. Još. u produkciji Akademije dramske umjetnosti iz Zagreba, autora Ivane Vuković i Eugena Stjepana Višića i redateljice Kristine Grubiše.
Čestitam Vam na izvrsnoj glumačkoj interpretaciji u ime Povjerenstva koji čine Branka Cvitković, glumica, Dubravko Jelačić Bužimski, književnik i Vesna Muhoberac, profesorica! Nadamo se da će Vas ova Zlatna krila nositi i dalje visinama glumačkoga umjeteonstva. Bravo!
Vesna Muhoberac, predsjednica žirija